شکلات مغزدارنارگیلی

مطبخ خانومی

شکلات مغزدارنارگیلی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

شکلات مغزدارنارگیلی

شکلاتهای مغزدار طعم و مزه خاصی دارن مخصوصا از نوع نارگیلی باشن.بهتون توصیه می کنم حتما این شکلات خوشمزه رو درست کنین و طعمی بی نظیر رو تحربه کنین.

موادلازم:

پودر نارگیل                             1پیمانه

شیرعسلی                            1/2پیمانه

شکلات تخته ای(تلخ یا شیرین)                200گرم

روغن مایع                                2ق س

شکلات تخته ای سفید                50گرم

طرز تهیه:

پودر نارگیل+شیرعسلی رو با هم مخلوط می کنیم تا کاملا خمیری و یکدست بشه.

شکلات تخته ای رو به روش بن ماری(روی حرارت غیر مستقیم مثل بخار کتری یا سماور)ویا داخل مایکروویو ذوب می کنیم.من از شکلات کارات استفاده می کنم که هم زود آب می شه و هم خیلی خوشمزه است.بعد از اینکه شکلات آب شد روغن مایع رو بهش اضافه می کنیم.

اگر قالب شکلات ندارین می تونین لای دو نایلون خمیر رو پهن کنین و بعد در یخچال قرار بدین تا سفت بشه بعد قالب بزنین و در شکلات بغلتونین و وقتی شکلات اضافه ش گرفته شد روی کاغذ پوستی بذارین و در یخچال قرار بدین تا کاملا شکلات خودشو بگیره.ولی این قالبهای شکلات قیمتی ندارن توصیه می کنم بخرین برای یخ های زیبا و پاستیل و حلواهای مدرن هم می تونین از شون استفاده کنین.

ولی اگر قالب شکلات دارین که خیلی کارتون راحتتره.کمی شکلات داخل قالبهای شکلات می ریزیم و کمی هم قالب رو می گردونیم تا داخلش شکلاتی بشه بعد به اندازه یک فندق از خمیرنارگیلی داخلش می ذاریم و دوباره روش شکلات می ریزیم تا قالب پر بشه بعد قالب رو بلند می کنیم وآروم دو سه بار تکونش می دیم تا اگر حبابی هست خارج بشه.وقالب رو داخل فریزر یا یخچال می ذاریم تا شکلات ببنده.بعد از سفت شدن شکلاتها اونها رو از قالب جدا می کنیم و با شکلات تخته ای سفید که به روش بن ماری ذوب کردیم تزئین می کنیم. و در کپسولهای کوچک شکلات می چینیم.

بسیااار آسونه مواد زیادی نمی خواد و شیک و مجلسیه.



موضوعات مرتبط: میان وعده وتنقلات ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 12 دی 1396برچسب:میان وعده وتنقلات, | 10:48 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.